söndag, september 16, 2007

Ballt med fulla vuxna?

Mycket, mycket... blö!
Kräftorna smakade utsökt och med hemmagjord äpplekaka som efterrätt så kunde det bara inte bli bättre. Ju senare klockan blev och timmarna flöt förbi, desto fullare blev några av gästerna (väljer här att cencurera dessa personer, trots att du som läsare ändå inte har den blekaste aning om vem personerna i fråga är i alla fall) ;)
Man kan väl kanske tycka att när personer inte kan stå upp själv längre utan behöver stöd utav någon för att hantera detta, så kanske det har gått lite för långt eller?
Nä, absolut inte! Vem har egentligen bestämt att det bara är vi ungdomar (/barn!?) idag som ska få lov att supa oss redlösa och bete oss äckligt motbjudande när vi är ute eller på fest. Jag måste ärligt erkänna att jag blir mer upprörd och irriterad då jag ser småglin som springer runt med flaskor i händerna och låtsas "bete sig mer moget", än vuxna människor som faktiskt oftast bjuder mer på sig själv i samma tillstånd. (Och då ska tilläggas: på ett positivt sätt!) Visst, sen att detta också var en privatfest med närmsta familjemedlemmar - det är ju en viss skillnad... men ändå.
Hur som helst så hade jag, som nykter bilförare, riktigt roligt då jag iakktog dessa människor men det är klart... nog undrar jag hur de mår idag :P
När vi väl kom hem igen så var man riktigt trött. Och det fanns verkligen inget bättre än att få krypa ner i soffan med min underbara pojkvän, pussas lite och sedan få somna i hans famn.... (kom precis på att det nog var tvärtom - att han somnade i min) Men vadå? Spelar det någon roll kanske? Nä, inte för mig.
Älskar dig, baby <3
Idag käkade man frukost vid halv elva, trött efter gårdagen. Jag och Christoffer drog sedan till Familia för att införskaffa presenter åt hans mamma som fyller år imorgon :)
Fick ett samtal av henne tidigare idag (hon hade redan öppnat paketen). Hon var jätteglad :) Det är så underbart med uppskattning...
Dansade gjorde jag också och sedan har man även hunnit en liten vända inom affären för att inhandla lite tomater för morgondagens lunch! Slutligen har jag, med mammas och pappas hjälp, beställt kurslitteratur...denna gång för HELA terminen. Känns underbart att inte behöva bry sig om det mer.
// Youghurtcocos & Chokladcocos

2 kommentarer:

Céline sa...

Skulle hem i natt från Lund och halva eller rättare sagt 90% av alla passagerare på tåget var fulla. Och alla var vuxna 30+
Det är verkligen så patetiskt..önskade att jag hade haft en kamera!

Anonym sa...

haha... jo, men det är ju dagens sanning ;P (räknar ner till din födelsedag nu) !