torsdag, september 13, 2007

Veckan som då gått...

Har alltid sagt att jag inte tycker Datorer är en bra uppfinning. Det står jag helt fast vid.
Veckan, jo den har väl flutit på bäst den kan antar jag. Dagarna består mest i att ta sig till skolan, vara där och göra det som ska göras + lite annat smått och gott, samt att sova. Men inte klagar väl jag på det heller. Det är ju faktiskt hur kul som helst och jag ångrar absolut ingenting!
Om jag ska beskriva min vecka i detalj så kommer ni som läser förmodligen att somna eftersom att ni inte kan relatera er till min nutida livsstil - som äkta student. Bara att äntligen kunna få kalla sig det är ju hur underbart som helt. Ordet klingar fint i mina öron.
Hur som helst så kan jag ju i alla fall berätta att jag som vanligt ätit rätt så mycket bananer - det blir sådär nuförtiden när man åker länge på morgonen och frukosten hinner lägga sig innan man ska börja första lektionen. Och bananer, trots att det aldrig någonsin har varit en favoritfrukt och aldrig någonsin kommer att bli det heller, är det bästa som finns att äta tidigt på morgonen. Åtminstone så klarar man sig fram till lunchen. Denna vecka har det för första gången blivit medtagbar lunch. Och alla som känner mig Vet att en grekisk sallad Aldrig sitter fel i Min mun. Det var riktigt gott.
Den varma chokladen ( /kaffet ) rinner mest hela tiden och jag slår vad om att när vi, Jag, Ann och Emelie, avslutat våra studier för gott på Kristianstad Högskola, LÄTT kommer att vara de tre personer som bidragit med mest pengar till automaten i Hus 17 ;)
En kopp (eller två) om dagen, det gör bra i magen.... Nja, kanske inte riktigt ändå :P
Måste ändå erkänna att denna vecka inte alls varit så ansträngande som den förra, om vi ser till antalet timmar som vi faktiskt spenderat på lektioner. Snackar vi sedan istället om antalet timmar vi lagt ner på arbete vid sidan om, d.v.s. på till exempel basgruppsdiskussioner samt läxläsning hemma så är det något helt annat.
Kom på mig själv igår med att ha suttit och läst i dryga 6-7 timmar... ojsan, tjosan! Och då hann jag ändå inte klart med allt som jag egentligen skulle.
Ja, det är tufft att studera på heltid.
Imorgon är man åtminstone ledig (eftersom man redan gjort uppgiften som ska vara gjord tills måndag) :D då ska jag se till att få sova lite längre och sedan kommer min underbara pojkvän på besök. Mysigt värre.
Kvällen imorgon bjuder på "pompa o ståt"! (eller vad det nu är man säger?) Förfest i Lund hos Ann och sedan drar man vidare till Helsingborg och Tivvan!
Får se vad nästa vecka bjuder på. Pappa fyller år och ska ha kalas, så mycket vet jag. Och Nej Céline... jag har inte glömt bort att du faktiskt också fyller år. Mitt Skånekort går ut samma dag ;)
Kanske kan helgen bjuda på en hemmakväll hos någon? Vem vet? Lite film sitter Aldrig fel. Och så börjar jag mina efterlängtade sånglektioner, med Frida, igen. En trevlig återförening :)
Ska man kanske ta och klippa sig då... jag velar fram och tillbaka. Väntar nog lite till i alla fall.
// Gött å sova!

Inga kommentarer: