tisdag, september 04, 2007

Försenade tåg och en värdelös föreläsning

Nä, Skånetrafiken är inget för mig...
Ibland blir man bara så trött. Utmattad, arg och uppspelt - på ett negativt sätt skall tilläggas. Vaknar i tid och allting känns sådär superbra! :) Hade t.o.m. en massa tid över att bara shilla på... kommer till stationen och... tåget är ca 5 min försenat. Jahapp, inte precis förvånad måste jag erkänna men kom fram till att jag inte kommer hinna med anslutningståget i Lund. Men, smart som man är, så tänkte jag denna gång ett steg längre. Jag bytar i Landskrona till ett direkttåg till Lund! För dem kan ju bara inte vara försenade. Och OM dom mot förmodan skulle vara det så måste dem ju kunna köra in tiden i alla fall. Trodde jag ja! Det visade sig att det tåget också var försenat vilket i sig resulterade i att jag missade anslutningståget, vilket i sig bidrog till att jag kom 20 minuter försent till min föreläsning. Usch! Dålig start på dagen. Som tur var så snackar vi ju om Högskolan så ingen bryr sig ju faktiskt om jag var där eller inte. (Jag gör iofs). Dessutom så var det en totalonödig föreläsning och jag somnade nästan där jag satt.
Käkade lunch i alla fall tillsammans med Ann och Emelie. Andra föreläsningen gick bättre. Den var faktiskt intressant... hmmm... dold förutfattad mening där kanske :P
Jag och Emelie drog till Nollningen! Först ett hett workoutpass på öppna torget mitt i Kristianstad centrum och sedan var det skattjakt. Jag tror inte precis att vårt lag kammade hem flest poäng.
Åkte hem lagom vid 6-tiden... hemma 8. Benen värker fortfarande och imorgon är det en heldag med oömma kläder och ... Fint Väder! På kvällen är det Sittning som gäller. Och så måste man släpa med sig kläder också. Aja, det är det väl värt. Som kompensation får man ju åka i mjukiskläder :)
// Vart i hela friden var currysmaken?!

Inga kommentarer: