söndag, december 02, 2007

Bakat pepparkakor

Julstöket är i full gång... eller i så full gång som den kan bli hemma hos oss ;P
Helgen har tett sig relativit lugn. I fredags var det ingen skola för min del så jag och pappa gjorde pepparkaksdeg. Sedan har jag minneslucka för jag vet INTE vad jag gjorde resten av dagen. Men vet att jag såg Idol här hemma i alla fall ;)
Igår var det plugg som gällde - typ hela dagen förutom de få minuterna som jag begav mig ut på cykel. Jag och mamma kollade in den nya julkalendern (som för en gångs skull handlar om JULEN!) samt käkade goda kycklingspett. För övrigt så tyckte jag att jag Aldrig verkade bli trött. Fastän jag satt "djupt" rotad i böckerna, och hade gjort det hela dagen, så blev jag aldrig trött. När klockan slog 00:30 så tvingade jag mig själv att gå bort från skrivbordet för att istället krypa ner i sängen och kolla på lite TV.
Idag har jag (förutom att ha kört en onödig runda till stan) bakat pepparkakor med hela familjen. Och ja, till slut hade vi gjort så många att mamma hade slut på burkar att förvara dem i. *haha* ja, där ser man ;) Bra blev dem i alla fall.

Inga kommentarer: