söndag, december 23, 2007

Bara en dag kvar... nä, t.o.m. ännu mindre än så

Imorgon är det juuulafton. Det är många timmar kvar. Vad ska jag göra?...
Idag har jag städat rent mitt rum, från topp till tå. Ja, det är nästan för kliniskt.
Eftersom alla paket redan är inslagna och alla korten redan skrivna så finns det inte så mycet mer att göra än att bara luta sig tillbaka och se på tv eller göra något annat mysigt.
För några sekunder bröts julefriden då jag hörde en otrolig smäll någonstans i vårt område. Kunde inte se någon så tänkte inte så mycket mer på det. Men det dröjde inte mer än några minuter så fick jag syn på en kille som såg väldigt "stirrig" ut och sekunden efter så kom det en massa rök och "pang" så small det utanför mitt rum och gnistor for mot mitt fönster. Tre äckliga små snorungar sprang fort som fan därifrån. Jag blev så sjukt förbannad och mamma likaså. Cyklade runt kvarteret och så för att få fatt på ungjävlarna. Jag skulle bra gärna vilja slå dem!! Var alldeles uppskärrad efter smällen - på riktigt alltså. Det var INTE kul alls. Hjärtat stod mig upp i halsgropen. Om dom så visar sig här på vår gata igen...
Men... hur som helst så är det julafton imorgon. Och jag hoppas på att det kommer att bli en bra sådan med god mat och mysig stämning.

1 kommentar:

Anonym sa...

Haha vad e det för dumheter, klart vi kommer träffas nästa år också! haha
å jag hoppas innerligt att 2008 blir ett bättre år.