onsdag, december 05, 2007

Har Ont i magen

Du ser ett glas med vatten i. Det är bevisat att du mår bättre om du påstår att glaset är halvfullt än om du säger motsatsen: "det är halvtomt". Svårt val, eller hur?
Kände att jag behövde blogga av mig lite för jag är så sjukt ... sjukt.... osäker eller vad man nu vill kalla det. Blandat med lite nervositet tror jag också. Jobbigt.
Allt far in i skallen ena sekunden och sedan i nästa när man stirrar på det så bara: Suck, alltså. Ska DET HÄR fungera? NU?!
Jag har fått veta att optimister lever längre än folk som är ooptimister... Jag tror lätt att det är sant. Och därför så försöker jag att nästan alltid se saker och ting positivt. Framförallt när det gäller att sporra mig själv. Och det brukar funka! :)
Man kan räkna timmarna... om man vill. Men det vill jag inte. Jag sparar tid i stället :)
Kan man egentligen vara både tidsoptimist och inte tidsoptimist?

6 kommentarer:

Céline sa...

ja kommenterar ju dina inlägg ganska ofta!! c'est vrai!

Céline sa...

har du också en mystisk man? hm haha han är väl inte tågresenär?

Céline sa...

KANSKE ÄR SAMMA KILLE?! HAHAHA men ja tror knappast det! eller hur ser han ut

Céline sa...

choklad är d e l i k a t e s s

Céline sa...

haha "ooptimister" - pessimister kanske

Anonym sa...

Tack for intiresny Blog