måndag, augusti 10, 2009

Bra/dålig dag

Jag blir så lätt upprörd och tankspridd. Kom igen - det kommer ordna sig.

Jag har nu äntligen fått vara kreativ! Blir tokig av att bara vanka av och an här hemma utan att det händer någonting.
Bestämde mig därför för att idag åka ut till Väla och framkalla fotografier. Jag hade förberett allting igår, sorterat och lagt över på USB så att jag skulle slippa det arbetet idag... och det var jag glad att jag gjorde - för det hade jag inte hunnit med.
Bilderna jag sorterat mellan är från sommaren 08 fram till idag ( d.v.s. senast jag fotograferade denna sommar) så det blir en hel del bilder.
Jag älskar dock att pyssla med saker - det har jag nämnt förr och fotografier är inget undantag... med tanke på att jag även skriver texter till varje bild! Jojomen... så är det!
Under tiden jag väntade på att framkallningen skulle bli klar tog jag en lite tripp bort till Akademibokhandeln för att se mig om efter ett nytt fotoalbum. Jag fann det perfekta (där var dock inte alltför många att välja bland - framkallning av kort verkar vara en utgående trend)... och som om inte det räckte så fick jag ett på köpet! ... typ.
Väl hemma pysslade jag i flera timmar och nu är jag äntligen klar.
Min frisör ringde om en tråkig nyhet. Hon ska operera ryggen så jag måste nu se mig om efter en ny frisör för en tid framöver - och jag som hade en tid i nästa vecka. Jag blev så besviken (inte för att det är hennes fel alltså. Hon kan ju inte hjälpa att hon ska opereras... men ni fattar). Hoppas verkligen att den plan jag nu har går i verket!
Imorgon väntar en fika med Céline. Hon har precis kommit hem efter en lång semster utomlands så det ska bli roligt att äntligen få träffa henne igen :)

Inga kommentarer: