söndag, augusti 16, 2009

Ven med Micha och Väla med Céline

... and I'm feeling... good...

Hade en underbar dag i fredags med Michaela. Redan klockan 9:00 satt vi båda på bussen till Landskrona och klockan 10:00 avgick Venfärjan från hamnen. En halvtimme senare kämpade vi oss upp för Bäckvikens brantaste backe för att där hyra varsin cykel.
Dagen bjöd på en hel del härligheter: fika i en småbåtshamn, besök hos silversmed, besök i kyrka, glass i stora lass, upplevelser hos Tycho Brahe själv samt en och annan kaka.
Vädret gjorde också susen eftersom det inte kunde ha varit bättre! Sol med växlande molnighet - perfekt!
Vid 16-tiden drog vi oss hemåt - var och en till sitt place... men vi mötte upp varandra igen runt kvällstimmen för att gå en lång promenad. Som om det inte var nog med 3 timmars motion på cykel (!)
Tack för en superbra dag Micha! :)
Igår tog jag en tripp till Väla med Céline. Regnet det bara öste ner så pappa var snäll och körde oss ändå fram till en av Välas alla ingångar.
Där spenderade vi några timmar. Jag fann det jag sökte samt att jag investerade i en ny kjol, vilket verkligen inte var planerat - men jag hade faktiskt spanat in den tidigare! Fikade hann vi också med och efter några timmar på Väla vinkade vi farväl (dramatiskt va?) och åkte sedan skilda vägar.
En riktigt härlig lördag med en supergo´ vän!


Inga kommentarer: