lördag, augusti 08, 2009

Invasion i Skåneland

Det pirrar i magen när jag tänker på det...

Kort uppdatering:
I tisdags firade jag min farbrors födelsedag samt gjorde farmor sällskap vid middagen. På kvällen mötte jag upp Anna och Elin utanför bian i stan. Vi såg "Baksmällan" som för övrigt var superbra! (Läs "den bästa amerikanska komedi jag någonsin sett" - har aldrig skrattat så mycket).
I övrigt har det inte hänt särskilt mycket. Mor och far är ute och seglar så jag och bror har varit ensamma hemma. Det har blivit till att sola en del och flertalet filmer har avverkats ;)
Nu har nyckelpigorna invaderat Skåneland (eller i alla fall Hbg) och jag blir tokig! Igår var det jättevarmt så jag tänkte att jag skulle dra ner till stranden. Trädgården var inte att tala om för den var redan invaderad... Jag låg i sanden i max 15 minuter, sedan cyklade jag hem igen på min nyckelpigeinvaderade cykel. Blä!
Nej, tack. Försvinn nu!
Jag har följt American Idol så gott jag kunnat och igår avgjordes tävlingen (ja, alltså på svensk tv). Rent sångmässigt vann inte rätt person men det är ju amerikanska folkets favorit som vinner. Adam som blev tvåa i tävlingen är en riktigt rockgud och min nya favorit inom musikbranchen.
Jag lägger upp en låt vid ett senare tillfälle (min första btw) så att ni kan få ta del av denna talangfulla artist.

3 kommentarer:

Céline sa...

Eller hur?! har inte sett en enda nyckelpiga på hela sommaren, men när vi kom till tyskland var det fullt av dem! tänkte sola på båten men stannade ute tio minuter sen fick jag panik! de var överallt! så klart försvann de långt ute till havs då de blåste iväg. men då var det för kallt för att sola. en nyckelpiga är okej, men inte flera hundra !!!

Viktoria sa...

Välkommen hem!
Nä, jag vet - det är fruktansvärt äckligt. Skrev ett mess till min far att jag önskade att jag var på båten med dem, ute till havs (igår) så att man kunde sola...
Nu åskar det!

Annika sa...

Åh vad trevligt, nu kan jag lägga till en ny blogg till "favoriter"