torsdag, augusti 27, 2009

Kräftor i stora lass

Finns det sol, så finns det sommar...

"Mercy" ur högtalarna...
Tar ett litet uppehåll mellan städning och packning för en snabb uppdatering!
Den gågna veckan (okej, inte helt gången än men dock) har jag inte gjort något annat än solat, läst och käkat en och annan onödig godsak. Det är ju trots allt sista veckan i frihet ;)
Nej men allvar, det ska faktiskt bli skönt att få lite struktur i vardagen igen efter 3 månaders ledighet... jag säger som vanligt: Vi får väl se vad jag säger om 2 månader!
Tänkte häromdagen (måndags för att vara exakt) att jag åtminstone skulle vara lite effektiv och ta reda på när jag egentligen börjar skolan, kolla schema, studieplaner och sådant... trodde jag, ja... det verkar som att lärarna på högskolan inte riktigt heller kommit igång ännu för jag fann Ingenting - Nada, absolut helt nothing.
Jaja, jag lider inte för det men får hoppas att information kommer ut innan söndag i alla fall. Jag har faktiskt förberett med Studentkort från och med måndag!
Packa ja, det låter nog allvarligare än det är kanske. Jag ska ensam bege mig hem till mina småkusiner imorgon för att spendera en heldag där med dem. Sedan blir det nog till att sova över också :) Myspys en fredag är aldrig fel.
På lördag väntar sedan familjens årliga "kräftskiva" (det vill säga jag, mamma och pappa sitter i vår ensamhet och äter kräftor inomhus en helgkväll i augusti) och denna gång får mormor och morfar också haka på! Jag älskar kräftor - verkligen - och förra året åt jag obeskrivligt många. Får se hur det går det här året!
Botten upp!

1 kommentar:

Céline sa...

kräftor....usch haha