söndag, augusti 30, 2009

Brandsta tur/retur

Dags att plocka fram den nu... boken... och skriva i den.

Fredagen var underbar. Riktigt, riktigt underbar.
Jag hade sett fram emot att träffa mina småkusiner riktigt mycket och satte mig gladeligen på tåget halv nio för att så småningom möta upp de små liven i Hörby :)
Runt halv elva tutade en bil på mig och så var kalaset igång! Tillsammans med min morbrors fästmö och hennes två barn (mina kusiner) tog jag en lång promenad, matade flertalet ankor och busade med femåringen. När det var dags för lunch begav vi oss, då tillsammans med min morbror, till en resaturang i närheten och åt en utsökt måltid.
Resterande delen av eftermiddagen lekte jag med lilltösen innan det var dags för henne att åka hem till sin pappa. Avskedet blev lite sorgligt eftersom jag skulle stanna över natten - hon ville så gärna vara kvar hemma... men vi får ta igen det en annan gång.
När hon åkt tog jag hand om den lille krabaten på 11 månader. Vi hann t.o.m. med ett väldigt blött bad ;P
Framåt kvällen avnjöt jag, min morbror och hans fästmö tacos (provat med kräfttjärtar i? Det är SUPERGOTT!) och såg på tv. Efter att min morbror somnat satt jag och "husmor" uppe och avnjöt en stor kopp te och pratade. Klockan hann slå 02 innan vi båda somnade :)
lördagen blev det god frukost och sedan kom mormor och morfar förbi. Vi lagade mat och fixade i trädgården innan det var dags för mig, mormor och morfar att säga tack och adjö.
Mamma och pappa hade inviterat mormor och morfar på krabba och kräftor så kvällen blev riktigt festlig och själv åt jag kräftor så det sprutade ur munnen på mig! ... och då orkade jag ändå två portioner äpplekaka till efterrätt ;)
Idag har jag bara tagit det lugnt. Det har varit min sista ledig dag. Imorgon börjar skolan och som det känns just nu så ska det faktiskt bli kul. Jag har förberett skolstarten hela dagen genom att trycka ut viktiga papper, packa skolväskan och rensa hela skrivbordet! Det känns SÅ underbart just nu. Det är verkligen riktigt rensat (mer än vanligt) och det jag inte kunde förmå mig att slänga lyckades jag dock gömma undan så att jag åtminstone slipper se det.
Laddad och Redo.
Nu ska jag chilla!

Inga kommentarer: