torsdag, augusti 13, 2009

Lunch på "Gränden"

... sitting, waiting, wishing...

Igår åkte jag till Malmö (efter att tåget först blivit inställt så att jag fick ta nästa, en timme senare) . Jag skulle luncha och umgås lite med mormor. Hon mötte upp mig inne på stationen och vi promenerade direkt bort till "Gränden". Jag älskar det stället och lunchen - spett med tre olika sorters såser och valfritt tillbehör - är verkligen underbart god. Det vattnas i munnen bara jag tänker på det.
Efter lunchen tog vi en promenad i Malmös innerstad, kikade i affärer och så. Malmöfestivalen startar imorgon vilket innebar att det sattes upp tält och stora scener lite överallt... men det hindrade inte oss från att ta en tripp bort till glassbaren "Lejonet och Björnen" som för övrigt har världens godaste glass (och offantligt många olika sorter dessutom). Jag fick mina två absoluta favoritsorter - kokos och hasselnöt - så jag var mer än nöjd när vi spatserade därifrån.
Därefter tog vi bussen hem till lägenheten. Det visade sig att morfar redan hade kommit hem så resten av kvällen ägnades åt att prata, äta kvällsmat, dricka te och titta igenom gamla fotoalbum...
På tåget hem sedan hade jag såklart oturen att få en resväska nerflugen på mig - jo, det är helt sant - samt att det självklart började ÖSREGNA precis när jag satte mig på cykeln för att cykla hem.
Jaja, man kan ju inte ha turen med sig alltid... ?

Inga kommentarer: