söndag, juli 05, 2009

Bbq i värmen

Du är en av mina bästa vänner... det känns så underbart härligt att få höra det. Och du: Jag hatar dig inte.

Morgonen/förmiddagen igår blev lite hektisk och egentligen vet jag inte varför. Eller jo, det vet jag. För en gångs skull kunde jag kalla mig själv för tidsoptimist - för övrigt inget jag stoltserar med. Jag brukar oftast ha mycket bra koll på tiden men igår... ja, den bara flöt iväg liksom.
Hur som helst så begav jag mig under eftermiddagen in till staden där jag skulle möta upp Céline. Vi hade inte träffats sen februari om jag inte minns helt fel, så det var verkligen på tiden att vi tog oss i kragen! Efter ett besök på apoteket och ett besök på systemet så slog vi oss till ro inne på Fahlmans. För en gångs skull föredrog jag faktiskt att sitta inomhus - det var bara För varmt ute. Vi hade massor att prata om... kanske inte så konstigt i och för sig med tanke på att det var så länge sedan vi sågs... men desto roligare - jag älskar våra konversationer :)
Vi valde att gå en tur längst med Gröningen/Fria Bad också. I normala fall tycker jag mycket om att promenera med mina vänner... det är så avslappnande på något vis... men igår var det verkligen outhärdligt - men vi tog oss igenom det ;)
Efter en Mer på Espresso House (haha, jo faktiskt) tog vi bussen till nästa anhalt. Vi var nämligen inbjudna till bbq-fest hos en fd Campeonelev, vilket vi naturligtvis tackat ja till.
God grill, bra sällskap och underbart väder - det kan väl inte bli mycket lyxigare en lördagskväll i juli? Jag hade i varje fall trevligt och jag tror att Céline tyckte detsamma :) (bilder kommer kanske...)
Idag har jag varit en tur och fikat hos famor och farfar. Till middag blev det pyttipanna och om bara några minuter väntar film och Piggelinglass...