måndag, juli 20, 2009

Minigolf och teater

I'm still looking - no, I'm not looking... yes I am... I'm looking forward.

Ja, det har åtminstone hänt lite saker under tiden jag gjort ett uppehåll från skrivandet. Jag har bara inte haft den där glöden, behovet av att skriva - men nu kände jag att det var dags för en liten uppdatering :)
I torsdags träffade jag Micha. Vi käkade god mat, tog en promenad längst med Gröningen och krängde godis :)
I fredags begav sig jag och min bror med tåg till Malmö. Vi skulle hälsa på mormor och morfar, spela minigolf, käka lunch ute och fika med morfars goda bullar. Lite senare på eftermiddagen åkte min bror hem medan jag stannade kvar. Jag och mormor gick och såg utomhusteater på kvällen och när vi sedan kom hem spelade jag, mormor och morfar spel och käkade chips. Jag och mormor satt sedan uppe och kollade igenom ett gammalt fotoalbum och pratade om minnen och allt därutöver ända in på småtimmarna (jag lade mig runt 02.30).
Nästa dag hjälpte jag mormor och morfar med att lägga in digitalfotografier på datorn, så nu har de lärt sig det också ;) ... men jag är "jourlinje" om hjälp skulle behövas...
På eftermiddagen körde vi en tur till Skanör/Falsterbo, fikade och kikade ;) och när vi kände oss färdiga så åkte vi alla tre hem till Rydebäck. Där bjöd mamma och pappa på god middag och det blev ytterligare lite sällskapsspel innan mormor och morfar drog hem till sig.
Söndagen blev en helt vanlig slappdag med film, godis och sådant.
Idag har familjen varit en tur på IKEA och Väla... annars har inget speciellt hänt. Just nu väntar jag bara på att Beck ska starta så att jag kan få en bra avslut på denna regniga måndag!

Inga kommentarer: