onsdag, juli 01, 2009

Oväntad lägenhetsvisning

Sen lunch? Vill inte...

Mina fötter värker just nu. Jag vet inte om det beror på kallvattnet jag spolade på dem eller om det har att göra med det faktum att jag fick leda hem min förbannade j*vla cykel från Råå på grund av att den valde att få punktering...? Det är så typiskt att sådant ska hända när man minst orkar med det. En sådan sak kan fördärva hela dagen för mig... suck...
Dessutom är jag riktigt sugen på Piggelinglass... och godis...
Hur som helst så var inflyttningsfesten hos Anna trevlig. Det blev ingen utgång eller så utan vi stannade istället i lägenheten, pratade och umgicks. Jag tror dessutom att min inflyttningspresent blev riktigt lyckad :)
Jag sov hos Elin den natten eftersom jag ju insett att det var måndag och bussarna inte går hem under natten. Vi käkade chips och snackade, sedan somnade vi med fläkten på...
Vi käkade frukost på morgonen i form av frallor och sedan gick vi en tur på stan. Elin var tvungen att införskaffa ytterligare en fläkt då hennes lägenhet bokstavligt talat kokar i denna värmen. Vi stötte på Micha och hennes mamma också. Trevligt eftersom det var längesedan jag såg dem båda.
Vid lunch skulle jag ta bussen hem och medan jag vandrade bort mot Söder så stötte jag ihop med Micha igen. Vi pratade lite kort och rätt var det var så frågade "Lill-Lill" om hon fick bjuda mig på lunch. Eh, jo tack svarade jag :) Innan lunchen tog vi en vända in om Lill-Lills nya lägenhet i stan. Jättefin och rymlig med en underbar bakgård. Vi käkade lunch ute, tog en kort vända på stan för att införskaffa lite prylar som vi sedan tog med tillbaka till lägenheten. Tanken var att jag därefter skulle åka hem med icke - Micha undrade om vi skulle hitta på något under kvällen och visst! :) Varför inte... så eftermiddagen ägnades åt att måla vardagsrummet och senare mot kvällen åt vi kvällsmat. Det blev bara en promenad längst med Gröningen och Fria Bad men det räckte för min del. Jag var bara glad över att få umgås lite med Micha... hoppas det inte dröjer lika länge till nästa gång...

Inga kommentarer: