onsdag, juni 06, 2007

Det blir en dag på stranden...


Ahhh, Tomas Ledin strömmar ur högtalarna och jag kan inget annat än att le. Det finns så många underbara minnen som väcks till liv på nytt inom mig. Kärlek.
Sveriges Nationaldag är det som bekant idag och jag måste erkänna att jag inte känt av det överhuvudtaget. Tycker att det är löjligt att vi gjort denna dag till en röd, lagom precis dagarna innan skolan stänger igen. Nä, jag tyckte isåfall att det var mycket bättre när man tillsammans stod ute vid skolgårdens flaggstång och sjöng nationalsången i kör. Jag vill låta som en överdriven Nationalist men ... det fanns något där ändå. En liten känsla av trygghet kanske. Vad vet jag? Det var så himla längesedan nu. Evigheter.
Lärarmiddagen igår var toppen! Helt underbart avslut som för lärarna (och oss elever också i och för sig) som fick avnjuta härliga sketcher, fina gåvor och *harkel* "skönsång". Kvällen blev super och först Nu insåg jag nog hur mycket jag kommer att sakna Campeon, kamraterna och lärarna som funnits där vid en under tre års tid. För det är ju faktiskt ganska länge om man tänker efter. Tre år. Och bättre var det tidigare under dagen då man fick reda på att man fått Två strålande Oväntade betyg! Livet leker med mig - och jag med Livet.
Gick upp klockan 11:30 idag, åt frukost och njöt hela förmiddagen. Hela dagen har gått åt att göra ingenting. Lite trist faktiskt om du fraågar mig. Men gjorde det för att kanske ha en chans tilll att bli av med min förkylning, så gott som det går i alla fall. Och jo, det Har faktiskt blivit bättre idag :)
// Going Forward

Inga kommentarer: