lördag, juni 02, 2007

Vad är väl en bal... på slottet?


För att göra en lång historia relativt kort:
I torsdags gick man upp halv åtta, tog bussen till frissan. Satte upp håret och gjorde vid sminket. Tog nästan två timmar allt som allt. Sedan kom mamma och hämtade upp mig och vi körde hem. Väl hemma åt jag litegrann och kollade lite TV innan jag satte på mig min vackra skrud med tillbehör. Samling utanför biblioteket med klassen där många tog kort på oss - och fina, det var vi. Gick mer eller mindre tillsammans ner till Knutpunkten. Där träffade man på en och annan kändis ;P Blev bussad tíll Sofiero slott där man blev bjussad på skumpa! Klockan sju drog man sig in till det gigantiska tält som stod på en av gräsmattorna. STORT!! Sammanlagt på Balen var vi ca. 1100 personer och själv fick man en bordskavaljer som kanske inte var den roligaste. Men blomma fick jag, fast höll mig ändå till bordet jag satt vid ("borden" var en sammanslagning av tre mindre bord och min bordsherre satt då alltdå precis i skarven till det andra bordet bredvis mitt) Men hade uuuur-tervligt. Maten med dess för- och efterrätt var superb! Men varför kunde folk inte bara sitta ner? Hmm.... ca. 23:30 tog vi bussen till The Tivoli, stämplade in och gick sedan direkt till Hamnpaviljongen! Klockan 01:00 var det The Tivoli som gällde och eftersom jag och mitt sällskap varit så himla smarta och stämplat in oss direkt när vi kom med bussen så kunde vi nu bara glida förbi kön och gå direkt in. Dansade hela natten lång och när vi gick därifrån, 04:30, så var det morgon och ljust ute! Helskumt. Vandrade till skolan där vi åt frukost vid 05-tiden. Kom hem 06:30 när familjen gick upp, lika glad som när allt började. Bara något tröttare ;P
Gick upp på fredagen vid två... Christoffer kom hit - vad jag hade saknat honom. Älskar honom. På kvällen åkte vi in till stan, gick på krogen med några vänner och la oss sen på natten - igen. Så idag är man fortfarande trött. Ska dock ändå snart iväg och underhålla i dans *haha* Ska bli riktigt spännande och sen besöker vi Tez för en filmkväll.
// Myyys Pyyys

Inga kommentarer: