tisdag, juli 31, 2007

Att välja eller inte välja, det är frågan.


Idag gäller det... inte för mig.
För mig är det alltid svårt att bestämma huruvida jag ska ha det eller ej. Man vacklar fram och tillbaka från dag till dag och undrar om man fattar rätt beslut eller ej... och för mig så stämmer mina beslut nästan alltid till 100 % då jag för det mesta faktiskt är riktigt nöjd med vad jag väljer... sedan kan den där ångern komma ibland. Den där ångern som frågar en om man verkligen gjorde rätt eller inte.
Just nu känner jag att jag sitter i ett litet dilemma... och egentligen så är det inget dilemma alls i sig... det handlar för mig om andra saker som många andra kanske inte just nu behöver tänka på. Men jag måste - måste tänka efter noga innan jag handlar. Och så kommer jag förmodligen att ha det ett bra tag framöver också. Man kan inte alltid bara välja och vraka, göra vad man vill. Allting har konsekvenser och om man inte sköter sig så kan dessa konsekvenser bli förödande. Visst vet jag att man klarar sig Alltid på ett eller annat sätt men jag vill ändå inte hamna i den situationen. Har aldrig varit i den och vill Aldrig hamna i den heller. Det är ju trots allt bäst att avstå, om man kan d.v.s.
Jag hoppas på att messet kommer eller att telefonen ringer snart... hade varit så himla skönt. Vill prata av mig lite - behöver det. Ring mig.
Än så länge Idag så har det inte hänt något spännande i mitt liv. Käkat frukost, kollat på tv och nu datorn. Händer det något snart måntro?
// I valet och kvalet

Inga kommentarer: