torsdag, juli 12, 2007

Underbart är kort... alldeles för kort

Underbart väder, underbar kväll, allt underbart.
Hade en underbar 1års-dag i Kristianstad tillsammans med min underbara pojkvän Christoffer. Vi anlände ganksa så tidigt så något rum kunde vi inte få med en gång. Så istället tog vi en liten promenade i det vackra (observera!) solskenet! Visade sig att det tydligen var Kristianstad-dagarna just när vi var där - vilket bara gjorde allting lite extra trevligt då det var fullt liv på gatorna samt extra mycket att titta på. Vid tolv checkade vi in och rummet visade sig vara superstort. Vi mös där lite fram till 14;00 . Då var det lunch som gällde. Graffiti nästa! Efter det tog vi en lång promenad innan vi gick tillbaka till hotellet för att piffa till oss lite extra. Begav oss till bion. "Die Hard 4.0" såg vi vid halv sju tiden. Ruggigt bra den med (jämförelse "Transfomers"). Efter det åt vi på en jättemysig restaurang i en av smågatorna. Sedan gick vi hem och lade oss. Ett underbart minne.
Att få reda på plus och minus på samma dag... nä, jag vet inte riktigt om det känns helt rättvist. Och ändå så var jag tvungen att gå in och kolla den dumma mejlen. Jag brukar ju inte göra det så ofta annars.... men idag var jag så illa tvungen.
Först blev man överlycklig. Bara över att öppna ett litet brev. Skummade igenom det sådär långsamt, långsamt. Allt bara för att tetas lite extra med övriga familjen som bara stod och, ja faktiskt, stirrade.
Jag hade kommit in. Till hösten börjar en av de största prövningarna i mitt liv. Jag ska börja studera på Högskolan och det känns alldeles underbart. Nu vet man äntligen vart man är på väg någonstans -på riktigt. Ja, i alla fall än så länge... man vet ju aldrig vad som händer.
Men så till det där andra då som bara gjorde mig alldeles irriterad och röd i ansiktet. Jag hade fått ett mejl om de kommande danstiderna... Det visar sig att dem har SKURIT NER på min dansträning. Jag går i danshuset mest avancerade dansgrupp och så visar det sig att vi nu bara ska få dansa EN gång i veckan... blir man sur då eller... och inte nog med det så har dem (korkade som dom ju bara måste vara!) lagt den träningen på LÖRDAGSFÖRMIDDAGEN!
För det första så om folk HAR Jobb, så jobbar man naturligtvis på helgerna, just under den tiden! För det andra så har jag nu tränat 2 ggr i veckan i typ 5 år! Och jag VET att är det någon dag som folk inte kommer så har det varit på lördagsförmiddagarna... just för att folk jobbat eller bara inte pallat ta sig upp ur sängen eftersom dem varit (bl.a. jag emellanåt) ute kvällen innan! Folket vet OM detta! Ändå ska dem tydligen envisas. Tisdagskvällarna 20;45 - 22;00 hade passat mycket bättre. Det är vår gamla tid och även den tid då folket kom på träningarna! Nä, jag måste säga att jag inte alls förstår vad tränarna har tänkt på denna sommar då dem schemalagt för kommande år! Totalt meningslöst! Dessutom.... så vill jag dansa TVÅ gånger i veckan - och inte EN!
// + & -

1 kommentar:

Céline sa...

Jag har dansat typ varje dag i flera år nu och det kan vara så att det är slutet för min dans till hösten. Snacka om personlighetsklyvning. Vem är jag nu utan dansen?

Grattis gumman till antagningen! själv har jag kommit in dit jag vill, men jag måste fortfarande bestämma mig hur jag vill göra. Vill inte på programmet direkt!!! det klarar ja inte!

Ha en fin sommar du med. Jag hör av mig! puss hälsa Chris.