torsdag, juli 26, 2007

Regn + Festival = Sant

Nu har Helsingborgsfestivalen dragit igång... men jag är inte där :)
Igår hämtades man vid halv nio, åkte hem till pojkvännen tillsammans med hans mor och sedan satt vi och snackade av oss i et par timmar. Klockan halv två på natten så var det dags att hämta upp honom inne i stan. Körde även hem en av hans jobbekompisar. När vi väl kommit hem så pratade vi av oss lite grann och sedan låg man och kramades. Såå himla skönt att äntligen få göra det igen. Att en enda liten kram kan betyda så mycket... otroligt.
Vaknade i morse, steg upp och åt frukost. Sen blev dt en tur i stan, en på Väla och en på Familia! Christoffer fick tag i både det ena och det andra... men lite finns ännu kvar på önskelistan ;P
Kvällen avslutades med lite kebab.
Nu är man hemma och bara tar det lugnt. Har varit über-trött hela dagen och regnar ute gör det med. Inte blir jag sugen på att åka in till stan inte i detta vädret. Så jag tror ändå att jag stannar hemma, slår mig ner i min sköna säng med något gott att dricka och ser klart på miniserien som jag började se på i tisdags... sista delen idag och det får man ju bara inte missa! Jag har ju trots allt två dagar till som jag kan njuta av festivalen om jag så bara vill... men vädret.... vädret....
Kanske blir det mot natten att jag tar och läser ett par kapitel i den bok jag nyss börjat läsa... än så länge så verkar den faktiskt riktigt bra. Fortsättning följer...
// Regn och Rusk

Inga kommentarer: