måndag, juli 30, 2007

Hur stavar man det nu igen?

Lack! Och inte sådan lack som man lackerar med.
Ibland kan tystnad verkligen säga allt. Om en själv, andra och allt annat runtomkring som bara snurrar.
Huvudet är tungt, eller åtminstone så känns det tungt men en huvudvärkstablett hjälper inte. Inte till detta. Det finns olika typer av huvudvärk. Originalet - där man faktiskt mår riktigt dåligt och verkligen Har ont i huvdet. Sedan finns det sådan huvudvärk som man får när man är så ledsen att kroppen inte orkar med längre. Och den sista är när man är så arg att man känner att huvudet nästan håller på att sprängas. Och oavsett vilken man har, så är det jobbigt.
Men det börjar lugna ner sig något. Det kan ibland ta ett tag men den tiden, den har man. Vid ett sådant tillfälle så har man tid. Oavsett. Jag har tid och jag Tar mig tid. Det där sista tror jag är extra viktigt. Man måste ta sig tid för att själv kunna må bra.
Ont i huvudet. Och inte bara det. Det beror helt på hur man är som människa. Själv mår jag illa också. Inte så att man känner att man skulle vilja kräkas men man kan riktigt känna hur magen vänder sig ut och in hos en. Känslan är obeskrivlig och också en sådan känsla som tar på ens krafter - de få man har. Hjärnan känns överhettad, fylld med fakta men man vill själv inte veta av det. Man vill inte tänka. Huvudet gör ont.
Alla blir vi bra och mår bra för eller senare. Dock olika lång tid beroende på personen själv i fråga.
För mig tar det ett bra tag men jag klarar mig alltid.
// Tänkvärt eller hur?

Inga kommentarer: