onsdag, mars 12, 2008

The computer krånglar

Live everyday like it was your last.
Det är alltför ofta som jag får utbrott på datorer, men vad ska man göra? Hela tiden kommer jag åt någon knapp någonstans som jag sedan inte kan hitta igen och som då ändå redan har förändrat allt på skärmen o.s.v. o.s.v.
Igår, t.ex., kom jag åt någonting på Word som bara förändrade en massa bokstäver så att de blev till knepiga krummelurer (och Nej, det var itne NumLock). Jag hade tur då jag till min lättnad upptäckte att det inte var en permanent förändring. Vad hade jag annars gjort?
Och nu precis för bara någon minut sedan lyckades jag få en hel kolumn på skrivbordet att spårlöst försvinna. Bara sådär!! Och inte kan jag hitta tillbaka till den heller... men orka bry sig.
Klockan är nu 7 och jag har inte uträttat något vettigt... i alla fall inte något av det viktigaste. Visst har jag ringt och sorterat har jag också gjort... men vad med lite läxor kanske? Och så var det ju det där andra viktiga som jag helt klart borde göra.
Jag Måste göra det. Har precis kommit på att det ju är löjligt. Hur lång tid tar det...hmm... typ... 10 minuter! Kanske max 20 om det ska bli riktigt bra, vilket jag iofs vill ;P
Förkylningen har i alla fall inte tagit över, halsen är däremot lite sämre men jag får försöka att kurera mig så bra som det bara går fram till lördag och hoppas på det bästa!
Nu är jag hungrig. MAT!

Inga kommentarer: