tisdag, mars 18, 2008

Snöstorm var det här, ja...

... och vem tror ni var ute och vandrade i det?
Igår stack jag till frissan på morgonkvisten. Vädret blev sen bara värre och värre. Men vad kunde jag göra åt saken? Hoppade på bussen strax innan 4, tog mig in till mammas jobb och slutligen hamnade vi ute på Väla. Jag skulle handla en ny vårjacka (ja! tro det eller ej) och lite nya vårkläder. Mums!
Jag fann faktiskt vad jag skulle finna... och lite där uteöver :)
Vägen hem var dock inte lika inspirerande. Jag och mamma bokstavligt talat plöjde oss fram genom snön. Men vi kom hem ;)
Varma mackor fick det bli, ty klockan hade redan slagit 21:30.
Och på tal om varma mackor, en varm kopp te hade inte suttit helt fel just nu. Jag måste sätta igång med mitt pluggande idag. På riktigt alltså. Inget mera ligga på latsidan nu.
Var i stan innan idag och träffade Elin en liten stund. Vi tog en liten vända i stan innan vi slog oss ner på Ebbas för en lunch. Hade riktigt trevligt. Synd bara att vi inte fick mer tid. Ett av samtalen vi hade inspirerade mig dock till ett nytt "Dagens heta ämne inlägg", nämligen VARFÖR man bloggar. Till er folks´ som inte kan fatta det!
Tillbaka till verkligenheten. Nu ska jag göra mig en varm kopp te.

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha så typiskt jag skulle också köpa vårjacka denna veckan :/ och så var det sånt toppen väder i helgen och man bara "Yes våren är på väg" men tydligen inte :(

Anonym sa...

haha... nä, precis ;)