onsdag, mars 05, 2008

En "fika" i stan... eller två

Kopiering pågår ;)
Gårdagen började med att en huvudvärk liksom bara *bang* slog till sådär 08:10. Jippi!! Och skoldagen hade bara börjat. Ansvarstagande som man ju är försökte jag desperat att få tag på en huvudvärkstablett av något slag, men det visade sig vara lättare sagt än gjort. (Jag brukar vanligtvis Alltid ha med mig själv i väskan men just denna dag hade jag åklart missat den lilla detaljen - too bad for me).
Anyway... jag fick tag i en tablett och huvudvärken försvann vid lunchtid. Och så var det inget mer med den saken.
Klockan 14:00 mötte jag upp Céline på Knutan. Vi hade äntligen bestämt oss för att ta en fika... och jag blev bjuden! :) har kommit fram till att det finns inget bättre än när andra betalar och man själv slipper. Det har jag fått erfara två gånger på mycket kort tid, men det är en helt annan historia. Vi svängde först inom Graffiti där jag tog en underbart god Grekisk sallad. Vi kom att fastna där vid vårt "utsiktsbord" i lite drygt 3 timmar... haha... jo, men vi har ju hela tiden en massa att prata om. Tur kanske att det bara är just Vi som umgås när vi väl umgås Och att vi Förflyttar oss med jämna mellanrum. Folk hade aldrig stått ut med oss ;) Vadå, sår i öronen?
På en halvtimme hann vi sedan med att kolla igenom mer eller mindre hela GT:s utbud, handla en pryl på H&M samt checka in Åhlens. Sedan blev det dags för fika... ja! Igen! Vi gillar det där, jag och Céline... att fika alltså.
Wayne´s nästa.
Vad vi åt tänker jag inte avslöja. Det är iofs inte relevant heller.
Men prata, det är både jag och Céline bra på och det ska gärna ske samtidigt ;) Lite dans, lite skola, lite "gammal skola" etc. Det känns så skönt att ha en vän som man verkligen kan lita på.
20:30 tog jag bussen hem och somnade som en stock, det gjorde jag... klockan 23:15

4 kommentarer:

Céline sa...

ja, jag lade upp dom bilderna som inte togs med blixt utan med en effekt, dom blev bättre än bilderna MED blixt! man ser ju dödligt blek ut då...

Céline sa...

haha bra inlägg! "prata samtidigt" ja men det är ju kul och båda kan lyssna samtidigt som båda pratar också haha!

dagens ämne väntar jag på

WickieVickan sa...

ja, du sa det.... herregud. Men varför blir Dina bilder alltid bättre än mina? ;) suck... fast du tog ju fler än en på mig? Två minst... Vill ha om de är bra... ja, kanske fastän de är dåliga! //

Anonym sa...

ja, men jag brukar oftast fota utan blixt eller med någon slags inställning, det blir ofast snyggare så och mer färgglatt