tisdag, mars 11, 2008

Systemet

"Invigning".
Ja, så var det första gången som man klev in på Systemet... ja, eller alltså första gången Ensam då. Utan mor och far. Jag och Ann hade handlat födelsedagspresent till Pem som snart fyller år och tänkte att vi ju också kunde ta en vända inom för att införskaffa lite rolig dryck till lördagens festligheter.
Igår fick jag tillbaka min Matematiktenta och jag kan säga att jag bokstavligt talat garvade när jag såg resultatet. Ett VG till. Jag lovar, det hade jag aldrig trott. Tänk vad självförtroendet växer. Hittills har jag lyckats undgå att få ett enda G på de uppgifter som ger högre betyg.
Stolthet var rätta ordet och nu är det nya tag som gäller.
Jag avsluat med några, för mig, roliga uttalanden:
1. (i kön till Tivoli)
- Leg, tack.
- Javisst! :)
-Alltså, nä.
(blir mycket fövånad)
- ... vi släpper inte in några Margaretor här idag.
- Nä! Diskrimenering. Jag ska skriva om det här! ;)
2. (hemma hos "vederbörande")
- Jag ska träffa "vicki". Hon är stor nu.
- Vadå?
- Ja, hon är ju gravid.
- Vem har gjort henne på smällen?
- öhhh... ja, det kanske är du?! (internt) ;)
- Va?
(det visar sig ganska snabbt att vederböranden pratat om två vitt skilda personer, båda dock med samma namn...) ;P

Inga kommentarer: