söndag, mars 09, 2008

Hur man blir av med en kille på 10 dagar

(USA 2003, Romantisk komedi)
Kate Hudson och Matthew McConaughey spelar huvudrollerna i denna film. Kate spelar Andie, en skribent för en framgångsrik tidning. När chefen ger henne en chans att bli befordrad nappar hon direkt. Uppgiften går ut på att hon ska skaffa sig en dejt och se till att bli dumpad... på 10 dagar. Vad hon inte vet är att killen som hon snart kommer att träffa, Benjamin, gått med på en vadslagning. Han ska ska se till att skaffa sig en flickvän... inom 10 dagar.
Jag lutade mig tillbaka i sängen. Jag hade höga förväntningar på filmen redan innan jag började se den och frågan var: skulle jag bli nöjd eller bara sjukt besviken? Svaret på frågan blev det tidigare. Den första timmen kunde man höra hejdlösa skratt ända in till grannarna medan man mot slutet däremot inte kunde hålla krokodiltårarna tillbaka. Detta är en romantisk komedi av högsta klass och den är helt klart sevärd!
Betyg: 5

Inga kommentarer: