måndag, maj 12, 2008

Dansuppvisning i G:A hallen

Vart tog det vackra vädret vägen? :(
Helgen flöt förbi väldigt fort. I fredags kväll bestämde jag och Emily att vi skulle ta och hyra en film. Så Emily fixade filmen medan jag köpte lite chips och dippa. Somnade direkt när jag kom hem, redan runt kvart i tolv.
Lördagseftermiddagen ägnades åt genrep inför den kommande dansuppvisningen. Då jag kom hem slängde jag mig genast i solstolen med en bra bok för att insupa lite av de sista solstrålarna. Söndagen kom och så gjorde även en hel del problem skulle det senare komma att visa sig. Själva dansen gick strålande, ja bättre än den någonsin varit. Men tack vara en psykiskt störd människa (man skulle i alla fall kunna tro det!) avslutades "dagen" med att en av tjejerna fick flera sparkar i ansiktet och på kroppen utav en annan tjej i vår grupp!! Helt stört!! Även jag fick en spark riktad mot mig, men som tur var tog den inte. Och allt p.g.a. att vi övriga i gruppen uteslöt denna människa från att delta i uppvisningen då hon (samt hennes väninna) inte visat sig dagen innan på genrepet. (Reglerna är här enkla eftersom de säger att de som inte dyker upp på genrepet inte får vara med under uppvisningen. Sedan kan man ju vara flexibel och ändå låta uteslutande vara med, men inte denna gång då vi blivit tvugna att ändra om halva dansen... suck!)
Hon kommer polisanmälas. *Ha!* Synd om henne. (OBS! Mycket kortfattat berättat).
Resterande tid av eftermiddagen/kvällen spenderade jag utomhus i solskenet och jo, lite färg fick jag faktiskt :)
Emily och Louise hade försökt nå mig under dagen. De ville att jag skulle hänga med på BIO och Naturligtvis sa jag JA! Så strax efter 20:00 körde jag oss allihop till Helsingborg. "Fools Gold" fick det bli och Guess what?! Vi tre var helt ensamma (!) i hela biosalongen. Så sjukt skönt :P
Idag påbörjade jag min andra VFU-vecka och min lärare i engelska var på visit för att "kontrollera" hur jag genomförde ett lektionspass. Det gick strålande och hon uppskattade verkligen det jag gjorde. Skönt att höra!
När jag kom hem somnade jag i sängen med en filt om mig. Den snabba väderskiftningen tror jag påverkat mig mycket. Usch, vad trött jag är. Såg en bra film i lördags på tv också. "Rock Star" hette den och om jag har tid så kommer den recenseras... det var ju trots allt ett tag sedan.

Inga kommentarer: