fredag, maj 02, 2008

Sköna maj välkommen...

Bål med rök.
I onsdags begav jag mig klockan 11:35 till Malmö för att hälsa på mormor och morfar en stund, eller ärligt så skulle jag faktiskt lämna en massa grejer då jag skulle sova över natten till maj.
Fikade gjorde vi i alla fall och jag och mormor hann med att ta en liten promenad också i det fina solskenet samtidigt som vi lyssnade på fågelsång och tittade på strandskator :)
Vi 4-tiden åkte jag tillsammans med Pem och Joakim tåg till Lund, en tur på Systemet blev det innan vi tog oss hem till Ann för att fika lite med bullar och vin.
Kubbspel med god grillning blev det sedan runt 7-tiden i Lunds stadspark och runt halv tio tände man bålet. Vi stannade då bara en kort stund innan vi drog oss tillbaka till Ann för att spela lite kort och käka onyttigt ;)
Tio i tolv tog vi tåget mot Malmö. Slagthuset väntade oss, och så gjorde även en lång och trång entimmeskö! Men vi kom in till slut, musiken kunde väl kanske ha varit lite bättre... men jag hade en underbart rolig dag/kväll/natt och vid halv 5 (efter att brandlarmet gått på stället och brandbilar anlänt) så blev vi hämtade av morfar min :)
Nästkommande dag var det 1 maj, våren är äntligen här - på riktigt alltså... med regn. *suck* Hur som helst så var det mormors födelsedag, så efter en god (och lång) frukost gjorde jag mig iordning och runt 2-3 tiden anlände de första gästerna - eller ja, Jag var ju faktiskt allra först! :P
Smörgåstårtor och goda kanelbullar blev det och kvällen avslutades med lite ostbågar! *mums* Sedan körde jag hem.
Idag blir det dock till att ligga lågt, relaxa och bara...va.

3 kommentarer:

Céline sa...

låter som om du har haft kul! dock är du lika onyttig som är!!

Anonym sa...

Underbart roligt!! :D

Céline sa...

thihihihi haha....