söndag, juni 28, 2009

Blekingeskärgård

Give me, give me...

Gårdagen spenderade jag och min familj på Tjurkö i Blekinges skärgård där min morbrors familj har sommarstuga. Min kusin fyllde år och skulle ha kalas, vilket brukar bli på Tjurkö eftersom firandet ligger mitt i sommaren :)
Underbart väder fick vi med sol och värme och personligen njöt jag av varje sekund. Mormor och morfar anlände strax efter oss och vi högg genast in på lunchen (eftersom vi suttit i en stekhet bil i 3 timmar)! Efter lunch blev det 5-kamp. Kusinen delade in oss alla i två lag och vi kämpade tappert mot varandra.
Mitt lag vann förståss ;)
På eftermiddagen tog vi en liten gåtur (något som vi också brukar göra varje år - haha, de ser alla likadana ut... åren alltså) ;P
Middagen blev lite sen då min andra morbror och hans familj inte dök upp riktigt då de skulle (problem längst med vägen - jag förstår dem... de har två små barn). Grillning stod i alla fall på menyn och jag kan i efterhand tycka att det bara var bra att de var lite sena... då hade man ju hunnit smälta allt annat vi käkat innan = Mycket. Prisutdelning för femkampen blev det slutligen också och när klockan slog 22 var det dags för min familj att köra hemmåt. Som sagt... det tar 3 timmar!
En underbar lördag på Tjurkö.

1 kommentar:

Céline sa...

låter jättekul med 5 kamp!! och visst är det härligt med fin väder! nästan så att man inte kan tro det! det är ju det här man längtat efter hela vintern