fredag, juni 26, 2009

Dagens kändis med salsa-sås

Det hade suttit fint med det där pirret i magen...

Det fina vädret fortsätter, värmen håller i sig och jag solar på.
Igår umgicks jag med Elin under kvällen. Eftersom dagen var molnig valde jag att stanna inomhus och se lite på film istället (samt skriva den förskräckligt långa lista som ni kan läsa nedan). Jag och Elin tog en "drink" på Hampan vid 21-tiden och snackade under tiden om allt vi kunde komma på. Rätt var det var, när Elin var mitt uppe i ett telefonsamtal med en arbetskamrat, strosade ett "välbekant" ansikte förbi... det var Mojje (LatjoLajban, Let's Dance). Jag blev alldeles till mig, stissade runt och blev högröd i ans... nä jag bara skojar. Jag är inte den typen som anser att "kändisar" skulle vara något extraordinärt jämfört med oss vanliga medborgare. Ta ett annat aktuellt exempel: Michael Jackson dog igår (R.I.P.). En stor popikon utan tvekan och visst, det är aldrig trevligt när människor går bort men personligen lägger jag inte ner en massa energi på att sörja eller gå runt och vara ledsen för den sakens skull. Sorgligt: må så vara men jag har nog viktigare saker att spendera min tid på...
Hur som helst så drog vi vidare till Utposten. Där var helt öde men det gjorde absolut inte oss någonting. Tvärtom tyckte vi bara att det var skönt med lite "privacy" då vi kunde sitta och prata utan att flertalet högtalare med musik sprängde öronen på en... vi tog även tillfället i akt att beställa in lite nacho-chips med salsa-sås. Det fick bli kvällens middag, i alla fall för min del.
Vid 23-snåret, efter ett "Hejdå, tjejer" från bartendern, drog vi oss hem till Elin, drack lite te, snackade ur oss det sista och sedan tog jag bussen hem.
Tack för en underbar kväll, hjärtat! :)

Inga kommentarer: