lördag, juni 06, 2009

Vart är den Riktiga sommaren?

Äntligen - på måndag it is!

Sveriges nationaldag idag... det vill säga en helt vanlig lördag.
Who cares? I don't.
Hade en mycket trevlig kväll igår tillsammans med Elin :) hoppas att vi kan göra om det någon gång snart.
Idag har jag inte gjort särskilt mycket och det sorgliga är att jag vet att det kommer förbli så - Om inte vädret blir bättre! Jo, det är faktiskt så, att om vädret blir bättre, d.v.s. om vi får Riktigt sommar snart, så kommer min vardag att förändras något. Personligen anser jag att det finns så mycket mer man kan göra då vädret är bättre, om det så även gäller simplare saker. Jag kanske är en vekling - so what? Jag tycker inte att 15 grader är okej som "sommarvärme" (kyla, ja!). Jag vill ha riktigt varmt för det är först då jag njuter till 100%. Att kunna klä sig tunt utan att ens behöva tänka tanken på att det "kanske är för kallt för att ha på sig ändå...". Att kunna få ligga i gräset/sanden/younameit och sola. Att kunna ta bussen in till stan, slå sig ner på Gröningen med en glass och bara läsa en bok (det sistnämnda är det jag strävar efter mest just nu).
Jag hoppas verkligen på bättre väder i nästa vecka - att det vänder Och håller i sig!
... gärna de kommande tre månaderna!

Inga kommentarer: