tisdag, juni 23, 2009

MAXI-glass med Elin

Vi växer upp och mognar så fort. Ibland skrämmer det mig. Fast jag längtar själv tills den dag...

Kvällen tillbringade jag med min söta lilla Elin :)
Efter att ha legat i solen några timmar och bara glassat begav jag mig in till staden för att utföra ett par ärenden innan jag mötte upp Elin. Tillsammans tog vi sedan bussen hem till mig. Mina föräldrar bjöd på grill och Elin stod för efterrätten ;)
Därefter (och med det menat typ 2 timmar senare) bestämde vi oss för att ta en glass ute någonstans. Vi stannade till vid tre olika glassställen innan vi insåg att, nej: allting är stängt (21:15). Dock, MAXI har ju öppet till 22 så vi drog dit i sista minuten och fick vår glass. Körde sedan hem Elin till föräldrarna och begav mig sedan hem.
Nu sitter jag här framför datorn och funderar. Tankarna bara snurrar och jag inser, jo faktiskt först nu, att tiden har flutit på rätt bra sedan gymnasietiden. Saker och ting kan förändras så fort - för somliga snabbare än för andra. Själv har jag verkligen mognat och för varje dag lär jag mig något nytt. Jag försöker att njuta av livet så mycket jag bara kan - leva här och nu.
Äntligen är jag igång med mitt bokläsande, något jag saknat en hel del, jo tro det eller ej. And I like it. I really do.
Nu ska jag strax krypa ner i sängen och fortsätta med mina funderingar.
Aldrig kommer jag sluta att förundras. Aldrig.

Inga kommentarer: