söndag, juni 07, 2009

Rösta i EU-valet?

Jag önskar att mitt problem bara försvann ur världen.

Så har då dagen som vi alla väntat så spänt på anlänt. Det är dags att bestämma vem som ska bli Sveriges representant i EU. Mycket intressant det här...
Eller inte kanske.
I mina öron, och ögon, handlar det här valet mer eller mindre bara om en fajt om vem som ska vinna valet och därmed kamma hem en storvinst i form av en grym fet månadslön!
Personligen anser jag att det inför det här valet inte kommit ut tillräckligt med information om vilka de olika representanterna är och vad de står för.
Jag minns att inför valet 2006 hade jag verkligen storkoll på det mesta faktiskt - och då kan jag erkänna (utan att skämmas för det) att jag överhuvudtaget inte är det minsta intresserad av politik. Jag har vettigare saker för mig... men jo. Jag Ska ändå rösta idag.

Ge den där brutala månadslönen till dem som verkligen behöver det istället.
Ja... man kan ju alltid fortsätta drömma.

Inga kommentarer: