söndag, augusti 12, 2007

De simseeeeens *da da da da da da da da da da da ...

Gott, gottigottgott
Min pojkvän kom lite senare på eftermiddagen och det visade sig att han fakiskt inte alls hade legat och sovit utan istället varit med sin pappa och övningskört MC. Även jag kan ta fel ibland. Sorry, älskling :)
Senare på kvällen så bestämde vi i alla fall att vi skulle gå på bio - jag, Christoffer, Victor (min lillebror) och mamma! "The Simpsons" stod äntligen för dörren och trots att det var en riktigt varm kväll så hindrade det oss inte från att kliva in i biosalongen. Jag tycker att den är sevärd. Christoffer däremot somnade mitt i - han påstod själv att han nog hade för stora förhoppningar och visst... det kan nog stämma. Det blev att vi sov hemma hos honom den natten.
Jag tog mig hem med buss på onsdagen (fick dock vänta 40 minuter eftersom den buss som jag skulle med aldrig dök upp). Skånetrafiken är ibland helt värdelösa när det gäller att passa tider. Kanske inte konstigt att folk ibland inte pallar åka kollektivt när man inte kan lita på företagen. Hur som helst så kom jag hem och gjorde inget särskilt resten av kvällen.
I torsdags däremot så spenderade jag nästan hela dagen inne i stan . Först var det Gröningen med sol och "bad" (inte för mig då alltså) som gällde för mig och tre väninnor och på kvällen bar det av till Haket för en efterlängtad middag.
Fredagen passerade - dock långsamt - 13 månader. Tiden bara rinner iväg.
Igår så kom mormor på besök. Riktigt kul att få träffa henne. Det var ju faktiskt ett tag sedan sist. Käkade goda mackor till lunch och satt och pratade. Framåt kvällen var det meningen att hon skulle bege sig hemåt med tåget men mamma tog och ringde upp morfar (som var på väg hem ifrån Söderåsen någonstans - dyngsur så han ville hem till Malmö) och övertygade honom att komma in och äta helstekt fläskfilé. Och nog känner jag min morfar så ett sådant erbjudande skulle han då Aldrig tacka nej till ;P Så han kom och vi käkade gott och pratade strunt resten av kvällen!
Idag ska familjen göra äpplekaka och alla som känner mig vet att det är det BÄSTA jag vet i hela världen. Seriöst talat så finns det ingeting som är godare än att få sätta i sig en rejäl portion med äpplekaka och vaniljsås. MUMS! Synd bara att det är så himla mättande...
Hämtar Christoffer på jobbet ikväll, så slipper han ta bussen.
// Vaniiiiljsåååås

Inga kommentarer: