torsdag, augusti 02, 2007

GT


Billiiiigt och Fiiint! Jag e på G!
Efter att ha gått och lagt mig klockan fyra i morse och därefter sovit i sex timmar så antog jag det vara hög tid för mig att kliva upp. Det ansåg dock inte min partner. Han sussade så gott så. Själv tog jag mig en tallrik med fil och brunfarin, slog mig ner i soffan och glodde lite på tv. Sedan var det dags att störa honom lite. Usch ja! Jag vet att jag låter som en hemsk flickvän... men... det Är jag nog ibland också! Ärligt talat så tycker jag att det är ganska tråkigt att vara själv uppe medan andra ligger och sover. Men älskling, du är ursäktad. (Han gick ju i alla fall och la sig klockan 07.00 i morse)
Christoffer körde mig och Johanna in till stan vid middagstid. Han älskar att köra bil, det märks tydligt. Och jag förstår honom. För mig var det precis likadant.
Väl inne i stan så gick vi först bort till JC - det var ju trots allt Johanna som skulle handla och inte jag. Men det skulle visa sig bli lite annorlund ändå.
Det första jag fick tag på var en väska. ÄNTLIGEN! Jag har hela tiden velat ha en ny väska - känt mig tvungen att ha det nu när man ska börja plugga. Den trasan som jag nu bär runt på kan jag inte leva med föralltid. Så var den där. Johanna fann den. Svart och mycket rymlig. "Underbart" tänkte jag efter att ha tvekat lite fram och tillbaka. Nu vet jag att jag gjorde ett utmärkt bra val! Jag är helnöjd! "Tack Johanna"! :)
Efter att ha vandrat lite fram och tillbaka samt kanske tagit ett fel beslut, så gick vi in på GinaTricot. Jag har faktiskt aldrig varit inne i den butiken - i stan - men idag kände jag att nu, Nu var det dags. Johanna roffade åt sig några snygga linnen och slank in i ett provrum... och utanför stod jag. Men slutligen klev även jag in i ett. Fann en supersnygg tröj/klänning som jag så fint skulle vilja kalla det. Grön i färgen, precis som mina ögon, och visst satt den perfekt. Jag hade redan min framtidsvision. Imorgon är det Tivvan som gäller och för en gångs skull så kände jag att jag visste exakt vad jag skulle ha på mig. Vi får väl se ifall det ändras till imorgon - men det betvivlar jag starkt.
När vi väl hade plundrat GT på både det ena och det andra så drog vi vidare till Graffiti. Ett av mina favoritställen när det kommer till käk!
En vända till på stan hann det bli och denna gång kom vi hela vägen bort till Söder. Jojo fick sig ett par skor. Jag letade också men fann tyvärr inte vad jag var ute efter men inte sörjer jag inte.
Väl hemma hos Johanna snackade jag lite med Stina (mojjan) samtidigt som Johanna visade sina nyinköpta prylar!
Resten av kvällen blev mest flum och pannkaksätande.
Stina körde mig hem.
// It's raining men - Nä, tack helst inte!

Inga kommentarer: