måndag, augusti 13, 2007

Segeltur

Jag som trodde att dem visade fler filmer under sommaren... jag har nog tagit helt fel.
Kom hem 01.00 igår natt men somnade bums, så inte gjorde väl det något!
Förmiddagen idag ägnades åt förberedande inför min andra (uhh observera!) tur med pappas fina båt. Förändringen denna gång var väl kanske att pojkvännen nu skulle med och att det förutom honom och mig bara var en till ombord - pappa. Tur var väl kanske det men för säkerhetens skull (kanske tänkte han mest på sig själv ;P - inte då!) så drog far min ändå igenom hur vi, jag och min pojkvän, skulle bära oss åt om han helt plötsligt mitt ute på det stora havet skulle "råka" hamna i plurret. Jovisst.
Turen blev väl ca.3-4 timmar lång ändå och eftersom jag inte trivs så där överdrivet bra på havet så var det en ganska lagom tur. Landkrabba!
Väl inne i hamn igen så käkade vi lunchen som vi aldrig fick i oss och vi hade klarat hela färden utan en pappa som trillat i plurret. Tur för oss men kanske ändå mer tur för honom ;)
Ett snabbt stopp på ICA Kvantum och sedan var det bara att vänta på att käket skulle bli klart. Taco's är alltid gott!
Sedan har det bara blivit sömn för min lille påg - sova, sova, sova! Det Måste bara vara det absolut bästa han vet.
Varit inne och kikat lite på scheman inför hösten, det trots att jag ännu inte vet vilket schema som är mitt! Men det kan ju vara lite kul att åtminstone få se en liten överblick för den kommande terminen. Det pirrar faktiskt till lite sådär extra i magen när jag tänker på att det bara är en enda vecka kvar. Samtidigt som det skrämmer mig så är jag fylld av nyfikenhet på vad som komma skall. Nya lokaler, nya lärare, nytt folk. Ja - praktiskt talat "Nytt Allt" ! Jag kan knappt bärga mig när jag tänker efter. Det ska t.o.m. bli kul att få pendla! Jo men visst, få se vad jag säger om det år 2008 ;)
// Nedräkningen kan börja

Inga kommentarer: