fredag, augusti 03, 2007

Litteratur

Hoppas på att det fina vädret verkligen kommer nu!
När man kollar igenom kurslitterauren så måste jag erkänna att man blir lite smått skraj. Visst ska det bli hur kul som helst att få börja studera - på riktigt! Men kan inte låta bli att fundera över hur mycket det kommer att förändra ens liv. Till det bättre naturligtvis :)
Men magen den reagerar olika hela tiden. Ibland är det pirr för hur spännande och kul det ska bli. Ibland är det pirr av nervositet för hur man ska prestera, men innerst inne så känner jag ändå att det kommer gå prima för lilla mig. Jag kommer ju kämpa betydligt mer nu än jag någosin gjort innan... under gymnasiet. Fortfarande för mig så var gymnasiet bara ett "jag måste göra detta för att kunna ta mig vidare ytterligare ett snepp högre". Nu är det slutfasen. Tre och ett halvt år till av kämpande för att slutligen nå ett Mål. Och det känns helt underbart att bara tänka på det viset. Att vara medveten om att det faktiskt finns ett mål att uppnå.
Idag har man alltså tagit reda på priser för alla de olika böcker som skall användas. Och det handlar om ganska mycket pengar det vill jag lova. Ibland kan jag undra om det egentligen ska vara nödvändigt att ha alla de där böckerna. Kunde man kanske inte begränsa sig lite i alla fall... kanske lära sig lite mer på tu man hand.... bara genom redovisningar och praktik. Det hade jag verkligen uppskattat!
Nu till nästa syssla.... kolla bankuttag och insättningar. Viktigt att ha koll på sin ekonomi så att den inte helt plötsligt raserar. Det hade ju varit katastrof!
Ikväll är det utgång! Tivvan som gäller, och med med min nyinköpta tröj/klänning kommer allt att bli lite extra roligt.
// papper, papper, papper

Inga kommentarer: