torsdag, augusti 23, 2007

Tåg - fram och tillbaka


Ibland vill man faktiskt bara skrika...'
Tisdagen ägnade jag åt min underbara Céline. Vi tog, inte bara en, utan Två fikor i stan. Riktigt mysigt och grymt kul att äntligen få prata av sig lite med varandra. Det är en sådan skön känsla när man kan sitta ner i timmar och hela tiden (och då menar jag verkligen hela tiden) ha något att prata om. Som om inte fikan räckte så tog vi även en liten rundtur i stadens affärer. Dock fann jag inte vad jag letade efter. Suck!
På kvällen bar det iväg till Malmöfestivalen (med Skånekortet!) tillsammans med Christoffer, Emily, YooYoo, Sanna och Markus. Strörtskön kväll som avslutades med ett kort besök på MackeDonkan :) Sov... det gjorde jag hos Christoffer. Mys Pys.
På onsdagen satt jag ute i värmen medan Christoffer meckade med hojen. Åkte hem vid fyra och tog det lilla lugna resten av kvällen.
Gick upp halv fem imorse efter att ändå legat vaken en halvtimme samt vaknat till två gånger under natten. Relativt pigg (måste jag ändå erkänna) klev jag upp ur sängen, tog min dusch, käkade frukost och allt det där. Sedan tog jag cykeln till stationen. Tåget tog mig till Kristianstad. Där har jag nu spenderat hela dagen med att lyssna på föreläsningar om Kristianstads Högskola samt fått en rundtur på själva området.
Det har tyvärr varit en seg och ganska så långtråkig dag, alldeles för informativt. Dessutom har det öst ner. (Och jag menar ÖST). Vattnet stod till slut en decimeter högt och jag var alldeles blöt om fötterna då jag satte mig på tåget hem. Väl hemma duschade jag fötterna i varmvatten.
Nu är jag bara ruskigt trött och ska bara ta det lugnt resten av kvällen!
// Slocknar

Inga kommentarer: