söndag, augusti 26, 2007

Jahapp... och sen då?

När ens hjärta det brister...
Helgen har jag tillbringat... helt för mig själv. Ingen annan, bara jag och det har varit riktigt jävla tråkigt. Och därmed basta. Fredagen tillbringade jag med att se på Tv. Satt uppe från tidig kväll till sent på natten (allting avslutades med "Brokeback Mountain"... eller hur det nu stavas). Kände mig riktigt kärleksfull men det fanns ju inget att göra åt det. Jahapp... och sen då?
Tja, jag gick upp i tid (för mig) på lördagsmorgonen, gjorde mig lite frukost och sedan tog jag bussen till dansen. (Föräldrarna har varit på boattrip hela helgen) Vi blev även denna dag hela 3 stycken! Nja, ok... fyra då eftersom att en av tjejerna dragit med sig sin kompis. Så det var bara till att konstatera att det numera är söndagar som gäller för vår del. Jahapp... och sen då? Tja, man fick ju ta bussen hem - inte för att det var vad jag hade förväntat mig men så fick det bli i alla fall. Mot min vilja, jovisst. Jahapp... och sen då? Tja, jag satt hemma och väntade... tydligen på ingeting visade det sig sedan. Tog cykeln ner till affären och köpte mig lite lördagsgodis som jag sedan krängde framför Tv-burken... precis som förekommande dag. Jahapp... och sen då? Tja, jag somnade.
Idag är det söndag. Vilodagen väljer kanske vissa att kalla den för men Nej! Inte jag. Jag försökte att sova lite längre efter att ha vaknat till Tidigt! på morgonen. Men det sket sig... liksom en del annat. Käkade frukost framför Tv:n. "Överraskning" . Jahapp... och sen då? Tja, jag tog bussen in till stan - tyvärr går den bara en gång i timmen på söndagar. ETT stort minus för Skånetrafiken som som vanligt inte håller tiderna. Dansade av mig lite, denna gång tillsammans med mina tre kamrater och ett gäng med småungar. Eller det kändes så i alla fall. Vissa av dem kan inte varit ett dugg gamla. Känns ärligt talat som att man bytt ner sig :/ Jahapp... och sen då? Tja, begav mig mot bussen. Väl på Knutpunkten fick jag vänta hela 40 minuter! på bussj**eln! Den kom 20 minuter senare än vad den skulle ha gjort och jag är inte den som är den så jag påpekade det för busschaffisen med ett ironiskt flin. "Ja, det var på tiden" + ett ironiskt flin. Jag var verkligen Inte på humör en dag som denna. Suck! Jahapp... och sen då? Tja, jag tog mig ju hem och det visade sig att mamma och pappa anlänt. Maten höll på att lagas o.s.v. Plötsligt ringde också telefonen till mig men det samtalet är ett sådanat samtal som jag helst lägger bakom mig.. eller vänta. Jag tror att jag slänger det i papperskorgen istället för det var ändå inget värt att ha!
Jahapp... och sen då? Tja, jag åt och nu sitter jag här.
// Jahapp... och sen då?

Inga kommentarer: