söndag, augusti 05, 2007

Två varma helgdagar

Jag blir så lack på sånt...
För att ta det från början så kom man hem klockan halv fyra på lördagsmorgonen och gick upp klockan åtta. Bra start på vad som skulle komma att bli en underbar dag. Halv tio tog jag bussen in till stan med Johanna och tio så gick båten. Det blev en behaglig tågtur in till Kph. Där strosade vi rundor i några timmar, fann både det ena och det andra i klädesväg samt käkade röd pölse med bröd :) Hemvägen gick desto trögare. Tåget kom en halvtimme senare än vad det skulle och själva resan tog ca. 80 minuter! Åttio... ja, långsamt gick det då alltid.
Hur som helst så shillade vi lite först innan vi tog os in till stan på nytt - denna gång för att käka en efterlängtad middag på Mezo. Min mat smakade utsökt. Det var länge sedan jag åt något som var så gott. Johan mötte upp oss och vi bestämde oss för att hyra en film... Jagge och en kompis till honom dök upp lagom till vi tryckte på play.
Idag vaknade man vid tio - riktigt trött men fråga mig inte varför egentligen. Käkade i alla fall frukost samtidigt som tv:n stod igång.
Solade - solade, solade, solade. Ett litet pytteord, några timmar (ok, många) och man blir sådär röd. AJ! Men jag har bara mig själv att skylla. Tog mig in till stan vid fem där jag mötte upp YooYoo, Jagge och Joey. Stack till Mezo (ja, igen! Vaddå?) och sedan vandrade vi rundor på stan. Kvällen slutade med en liten promenix längst med Norra Hamnen... och jag fick se Anders Svensson. Ett fint avslut på en så fin dag som denna.
Nu är man bara så trött och orkar därmed inte dividera och diskutera om saker. Det är alltid ett ständigt "än det ena än det andra"och varför ska alltid jag vara den som blir involverad och varför kan aldrig Vi numera ha ett såkallat Normalt samtal..? Jag fattar det inte, det är skitjobbigt och fruktansvärt irriterande. Just nu är jag bara så..... åååhhhrrggg. Orka! Normalt. Vilken fattigt ord. Det finns inget som är normalt!! Ordet borde till 110% ärligt talat strykas från Svenska Akademiens ordlista för det är så himla intetsägande. Och dom här, och vi här och ni där - Stop! Det måste få ett slut för jag pallar snart inte mer... och om någon vill mig något. Säg det då... varför vänta? Det är enligt mig det sämsta man kan göra.
// Meningslöst Involverad.

Inga kommentarer: