lördag, juni 07, 2008

Ett år sedan Studenten

Låt vädret stanna, eller åtminstone komma igen så fort som möjligt.
Flera dagar har passerat och en hel del har hänt.
Skolan slutade i måndags vilket känns riktigt skönt. Tisdagen ägnades därför inte till något speciellt. Jag åkte in till Magnus Stenbocksskolan runt 13-tiden för att få reda på lektionsuppläggen för de kommande två dagarna då jag skulle vikariera för Ingrid. Onsdagen kom och skoldagen gick suveränt bra. Barnen var snälla (nästan) hela tiden :) Vid halv två begav jag mig neråt staden för att möta upp Céline. Vi tog en fika i stan och shoppade lite - ja, innan det började "brinna" på Kullagatan ;)
Tosdagen gick också bra och då jag vandrade ner mot staden möttes jag av studentmössor till höger och vänster och hamnade mitt i ett "uppsamlingshit" av föräldrar! Hur som helst så mötte jag upp pappa och vi åkte till K-rauta. Sen blev det sol. Solande, solande, solande.
Igår, nationaldagen, tillbringade jag förmiddagen och eftermiddagen åt att läsa samt sola. På kvällen dök farmor och farfar upp och vi grillade i trädgården. *Gott Gott*
Idag läste jag ut den bok jag påbörjade för 3 dagar sedan (!) Jodå, du läste rätt. TRE dagar. Jag har liksom satt upp ett slags schema över vilka böcker som jag ska beta av i sommar... och de är många. Så, om jag ska hinna med alla måste jag lyckas läsa en bok på max en vecka. Men det har ju börjat bra :p
Imorgon ska morfars 61-års dag firas! Hoppas det blir en underbar dag.
Till minne av min Student för ett år sedan följer nedan några härliga bilder. Enjoy´!


Inga kommentarer: