lördag, juni 21, 2008

Midsommar 2008

Det var länge sedan... och med det mycket välkommet :)
Jag stack vid halv två till tågstationen. Fastän det var sagt att vi skulle ses klockan 15 så stod jag redan utanför dörren i Lund halv. Visst hade jag förvarnat, jag är ju inte den som är den ;) Folket droppade in så småningom och när vi äntligen hade samlat alla så högg vi in på maten. Dagen fortsatte med jordgubbar, glass och grädde (marränger för de som ville)... Guitar Hero hann vi med och kortleken gick het i händerna. Sammantaget vet jag faktiskt inte hur många olika typer av spel som vi hann med... men det var många.
Klockan 20:00 visade SVT midsommarfirande från Gotland. Om "folk" påstår att de inte kan förstå det Skånska språket (på tal om Telia-reklamen eller vadå?) då vet jag inte inom vilken kategori jag ska placera Gotlänningarna! (?) *suck*
Vid halv ett drog kvällen mot sitt slut (ja i Lund alltså... i alla fall för mig) och jag tog tåget hem. Mamma, pappa och Victor var på fest ett par hus från vårt och då ingen var hemma när jag klev innaför dörren så hoppade jag upp på cykeln för att ansluta mig till deras fest... den var dock nästintill slut när jag dök upp, fast mamma hade "sparat" en stackars grabb till mig *haha*
Kvällen fick ju en ganska oväntad tvist.....

Inga kommentarer: