måndag, juni 09, 2008

Morfar 61

25 nya meddelande i inkorgen. Varför alla dessa påhopp?
Igår firades morfars 61-årsdag Östarps Gästgivaregård. Solen lyste starkt och värmde underbart :) Maten var god, kyckling med en annorlunda typ av potatis och till efterrätt blev det rabarberpaj med glass *mums* När vi hade ätit oss mätta och belåtna så tog vi en liten promenad längst med en stig. Vi hann se både hästar, gäss, en stor fret gris och en get. Geten fick mest uppmärksamhet och har den inte ont i magen idag så blir jag förvånad... så mycket gräs som den fick utav mina småkusiner ;P
Dagen avslutades med pinnglass alt. saftis för de som ville. Ibland gillar jag faktiskt landet :)
När vi kom hem käkade vi en lättare kvällsmat och sedan stannade jag framför teven.
Om en timme ska jag ta bussen in till stan för at där möta upp Emily. Vi ska handla studentpresent till en kompis som tar studenten idag. Ikväll blir det studentpartaj.
Kanske får jag ett "vick" imorgon och i så fall är det det som gäller. Annars drar jag nog till farmor och farfar i Malmö!

Inga kommentarer: