torsdag, april 24, 2008

Houston, we have a problem.

Jo, det där med kollektivtrafik. Bra att de inte finns tillgängliga!
Tisdagskväll var jättetrevlig. God fondué blev det på Oasen - jag åt tills jag storknade ;)
Gårdagen (onsdag) var minst lita bra - om inte ännu bättre. Jo faktiskt, det var den nog. Efter skolan stack jag, Pem och Ann till Väla för att shoppa loss lite... ja, eller Jag skulle åtminstone göra det. Man kan väl lätt och slätt påstå att jag hade en riktig turdag. Något av det första jag gör är att kliva rätt på ett stort tidningsställ fulla med - jodå - "Nöjesnytt". Jag ropade Anns namn och hon vände sig om. *haha* Jag har letat efter den där tidningen överallt i stan men inte hittat den... det råkar ju nämligen vara så att jag och Ann är med på bild! ;P Då bara måste man ju ha tidningen. Och så började allt, sedan gick det bara som på räls. Jag fann det jag åkte dit för att finna från början, och inte bara fann jag en, utan hela tre stycken! Fatta hur överlycklig jag blev :) och sedan var det hotpants inför dansuppvisningen som snart går av stapeln. Det fann jag det med! Sedan blev det middag. Vi slog oss ner på Graffiti och käkade gott i en halvtimme innan vi begav oss vidare för en sista "quick look". Jag hade precis (samma dag) börjat fundera på att införskaffa ett par nya solbrillor som skulle passa till min nya jacka - d.v.s. VITA. Pem visade mig vägen till Lundbergs och vad fann jag inte om ett par riktigt snygga vita solglasögon! Mitt framför näsan på mig. (Dessförinnan hade vi letat både inne på H&M, Lindex och diverse andra affärer, dock utan resultat). Som om inte det var nog så hade jag bara timmen innan vi klev in på Väla - d.v.s. då jag satt på bussen in till stan - funderat lite över om jag kanske skulle skaffa mig en ny plånbok... det hade varit kul :) Och vad hittar jag inte inne på Lundbergs om en svart, jättefräsig plånbok i perfekt storlek! Det fanns bara EN kvar av den sorten och håll i er - 99 Spänn! Jag var bara tvungen att köpa den.
Visst blåste jag väl nära 1000 kronor men det var det verkligen värt! Dessutom har jag börjat omvädera livet. Vem vet hur länge man lever egentligen? Livet kan ta vändning precis när som helst och då väljer jag att Leva Nu!

5 kommentarer:

Céline sa...

har du en klänning till återträffen? annars får du snart införskaffa det. eller kjol...

Anonym sa...

Nej, det har jag inte... om jag inte kör på den svarta som jag har... jag ska dock ha en inbjudan först...

Céline sa...

har du inte fått inbjudan via mejl eller facebook?

Anonym sa...

Nope... facebook är inte lönt heller... jag är Aldrig därinne, mejlen kollar jag däremot hela tiden :)

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.