lördag, april 26, 2008

VIP på Tempel

Tur i oturen kanske...?
Skola igår som vanligt. Jag, Ann och Pem tog varsin glass i Lund då vi skulle skriva klart ett mindre arbete. Gott var det.
Hade ju en riktig turdag häromdagen, man kan väl säga att "det jämnar ut sig". Gårdagen var en äkta otursdag, åtminstone fram till kvällen.
På morgonen 10 minuter innan jag skulle gå till bussen så spillde jag ut oliver inkl. vätskan som oliverna ligger i på hela diskbänken, över golvet samt över mig själv och mina byxor. Snabbt fick jag byta om, städa undan o.s.v.
När bildlektionen var slut och jag skulle sätta på mig min nya fina vita jacka, vad tror ni man upptäcker då? Jo, en svart kolfläck mitt på axeln! (och det var Inte jag själv som placerat den där!) *suck* Jag talade dock med bildläraren och vi lyckades tillsammans få bort i princip allt av den. Tur var väl det...
Kom hem vid halv åtta och då undrade Johanna om jag kanske skulle vilja hänga med ut på Tempel då hon hade 3 VIP-biljetter dit (Emily skulle haka på). Fri mat och dryck - vem tackar nej till det? Inte jag, så på 30 minuter lyckades jag göra mig ordning. Så snabbt har det nog aldrig någonsin gått! Kvällen var trevlig, med god mat och nice sällskap. Var hemma igen vid 01.
Idag har jag sovit länge, läst en bok i solskenet och ikväll väntar en kort runda på stan!

Inga kommentarer: