torsdag, april 10, 2008

Jag känner tröttheten

Ska jag våga fråga?
Så fick man en sovmorgon till slut. Sov ända till 8 imorse vilket var väldigt skönt. Man kunde känna att det behövdes. Trots sovmorgonen så har det ändå varit en lång dag och jag kan känna att kroppen börjar bli trött redan nu. Kom hem kvart i sju, åt lite och sedan har jag inte hunnit med så mycket mer. Det blir förmodligen tidigt i säng för att orka med morgondagens lektion.
Helg... inget särskillt är inplanerat, men det blir troligtvis en del läxor även denna vecka. Litteraturseminaret närmar sig och jag vill vara väl förberedd. Men jag får nog min vila till slut jag också.
Ögonen sluter sig. Jag lyssnar - musiken strömmar ut ur hörlurarna. Jag fantiserar, drömmer mig bort... till en plats jag mött förut, i mina drömmar. Jag är där, liksom så många andra. Musiken tar överhand. Jag vill nå dit. En dag, en dag blir det väl min tur?

Inga kommentarer: