onsdag, april 16, 2008

Meningen var väl den...

...att jag skulle syssla en del med Litt. sem. idag, men så har det inte riktigt blivit. Jag är i alla fall äntligen klar! :) Igår skrev jag de sista raderna så nu är det bara att pränta in allt på sina rätta ställen samt att förstå och lära.
Tro dock inte med det att jag legat på latsidan, för då tar ni helt fel. Nog har jag pluggat alltid - Bild blev det idag. Två gånger också! *sug på den ni* ;)
Musiken går het här.
Ringde till mormor igår för att höra om hon hade tid för at käka lunch någon dag. Vi kom fram till att vi båda är två väldigt upptagna kvinnor med många bollar i luften samtidigt. Våra scheman är fullspäckade så vi kom inte fram till något datum, tyvärr. Åtminstone inte i de närmsta veckorna... men vi får se hur det ser ut runt vecka 19 och 20. Om inte annat så får det väl bli till sommaren - det löser sig, det gör det alltid.
Och så var det det där om Engla-fallet. Det gör ont i mig. Jag har velat skriva så mycket om detta men det räcker att man följt allting i morgontidningarna, och man blir matt. När något så tragiskt inträffar så är det så många tankar inom en som börjar växa. Jag blir fruktansvärt rädd samtidigt som jag kokar av ilska inombords. Jag tänker inte ge mig in i att diskutera Sveriges rättssystem men f*n vad obeskrivligt irriterad jag är just nu! (och har varit hela veckan). En stackars oskyldig 10-årig flicka mördas på grund av att en man som inte är värdig att kallas människa inte sitter inlåst bakom stängda dörrar där han hör hemma. *Tvi*
Låt Engla vila i frid, ge henne ro. Hoppas hon är på en plats där hon kan känna sig Trygg. Vi är många som tänker på henne.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tände ett ljus måndagen den 14, för Engla. Ljuset gjorde inte att Engla återuppstod men det var en symbol för att vi bryr oss och vill inte att sånna sjuka människor ska få finnas på vår jord som, dödar oskyldiga människor. Han förtjänar inte att leva. Rest in peace Engla gud välsingne din familj :)