onsdag, januari 23, 2008

Brothers & Sisters

Jag tror bestämt att det var under "julovet" som jag råkade slå på kanal 5 en förmiddag. Jag fågades direkt av en serie som jag visste hade visats i någon månad, en gång i veckan. Eftersom ingenting annars fanns att göra för tillfället så slog jag mig ner i sängen för att försöka sätta mig in lite i serien. Jag hade ju hört från vissa håll att den skulle vara bra, men jag hade inte gett den en chans.
"Brothers & Sisters" tog mig med storm direkt! Tanken med att göra en serie som bygger på små intriger mellan 5 syskon i 30-års åldern (ja, samt att änkan/modern även har en bror som finns med i famlijebilden) var för mig någonting nytt... och jag märkte snabbt av att det var riktigt smaskigt. Kärlek, hat, sex och lögner. Hela paketet finns med och jag kan ju också nämna att jag blev överlycklig då jag igår slog på tv:n och till min förvåning såg att serien var tillbaka - och det redan ikväll!
Så där var jag. I min säng framför tv:n för att återigen luta mig tillbaka till denna otroligt mysiga serie om äkta syskonkärlek.
Jag gråter till den också kan jag tillägga. Och om man gråter till en serie... ja, då ÄR den bra! (Och själv är man väl kanske lite smått patetisk).
En syster som själv föreslog att hon och hennes man skulle separera men som nu är i desperat behov av att få honom tillbaka - han ville det innan men har nu ändrat uppfattning.
En bror som nyss fått barn men sin fru/sambo (whatever). Egentligen skulle det ha varit tvillingar men det ena barnet dog vid födseln så nu är frun/sambon ett psykiskt freak och gör allt för att leva ett deprimerat liv.
En syster till som nyligen förlovat sig med en man vars framtida yrke jag inte riktigt förstått ännu, men jag tror att han är nominerad till presidentkandidat eller något liknande - senaten - Whatever där med! (Som sagt... jag har inte följt hela serien så har inte full koll på Allt).
Ytterligare en bror som är gay och som precis startat ett förhållande med en präst (ung och het sådan, om jag får tillägga) som tydligen bestämt sig för att göra ett missionärsuppdrag eller något i Malaysia - typ 500000 mil från det ställe som de bor på.
... och slutligen mamman som är förtvivlad över sin yngste son (den femte och sista brodern i syskonskaran) som för tillfället blev inkallad till Irak och som hon inte hört av på typ en månad eller två.
Hmmm..... Se den!

2 kommentarer:

Céline sa...

då ska du se Gossip Girl som har premiär på tisdag! jag har redan sett halva säsongen och jag måste säga att serien är riktigt bra!

Anonym sa...

Tack för tipset. Jag har sett reklamen för den och den verkar riktigt bra! (Liksom den danska serien "2900 Happiness" som börjar på 3:an på måndag) :) "Gossip girl" går ju på min födelsedag så får se om jag får tillfälle att se den ;)