söndag, januari 13, 2008

Det där med Bad

Själv badar jag väl badkar typ två gånger om året, för övrigt är det duschen som gäller. Det går både snabbare och vad är egentligen bättre än att stå under rinnande varmt vatten?
Idag var en sådan dag då det helt pötsligt slog mig... jag vill bada badkar. Jo, det Vill jag faktiskt. Tränade tidigare idag och kände helt enkelt när jag kom hem och hade ätit klart dagens lunch/middag att jag ville hoppa ner i det där karet med varmvatten och bara "va". Ibland finns det inget bättre.
Jo, nog att det finns spa med alla dess lyxigheter men många gånger så räcker ett bad hemma långt och länge. Idag var en sådan dag, en sådan dag utan några läxor att göra, inga speciella tv-program att se, helt enkelt inte någon särskild tid att passa. Så jag satte på varmvattnet, hällde i duschkrämen som gav mig rejält med skum, satte ner fötterna och 5 minuter senare så låg jag där i det heta vattnet och läste min Kalle Anka pocketbok (Disney håller alltid!). Och vad Avslappnad man blir. Det är helt obeskrivligt. Samma känsla varje gång. Ingen stress och inga bekymmer. Bara Jag.
När jag ligger där för mig själv och filosoferar så smått så är det nästan som om man plötsligt blir alldeles tyngdlös. Jag vet inte om det är fler som känner som jag men nog är det en häftig känsla! Kroppens alla, och då menar jag verkligen Alla, delar bara försvinner. Det må låta obehagligt men tvärtom så är det en känsla som förundrar en. Den är underbar.
Slutet gott, allting gott. Jo, för det bästa sparas ändå till sist - och det omedvetet. För när man slutligen tömt badkaret, trätt på sig morgonrocken och är Helt klar så förblir kroppen sådär underbart avslappnad för resten av kvällen. Och det, mina damer och herrar, är en känsla i en klass för sig.

3 kommentarer:

Céline sa...

problemet är ju att man ska duscha EFTER att man har badat....har ja aldrig tid med

Anonym sa...

Hello. This post is likeable, and your blog is very interesting, congratulations :-). I will add in my blogroll =). If possible gives a last there on my site, it is about the CresceNet, I hope you enjoy. The address is http://www.provedorcrescenet.com . A hug.

Anonym sa...

Åhh det lät helt underbart!! Önskar att jag hade ett fungerande badkar, vill också bada!