fredag, januari 25, 2008

Cocktail


(USA 1988, Romantisk drama)
Vi ser en ung och sexig Tom Cruise i huvudrollen som Brian Flanagan i denna kultfilm från 80-talet. Brian drömmer om att bli en framgångsrik börsmäklare då han en eftermiddag stöter på bartendern Doug som senare kommer att bli hans bäste vän. Brian inser att det finns mer pengar att hämta inom bartenderbranchen och han blir snabbt populär. Så småningom flyttar han till Jamaica för att där jobba lite och stöter en dag på Jordan. Brian blir blixtkär men på grund av ett misstag går allt snett och nu måste han ställa allt till rätta...
Jag måste erkänna att jag inte är speciellt förtjust i gamla filmer (d.v.s. alla som är gjorda innan år 2000), men "Cocktail" gjorde mig bokstavligt talat Berusad! Från första scenen drogs jag direkt med och kunde inte släppa taget från tv-skärmen för en minut. Denna Tom Cruise-klassiker är helt klart värd att se och jag kan inte i efterhand förstå varför jag inte tagit mig tid för att se den tidigare. En underbar film med massor utav intriger och kärlek. Och att inte förglömma... filmen är utmärkt om man som jag är en tjej som verkligen har noll koll på drinkar. See it´!!
Betyg: 5

3 kommentarer:

Anonym sa...

ja har lite problem med tom cruise....kan inte komma på varför


/Celine

Anonym sa...

ÄNTLIGEN HAR DU SETT DEN!!! Förstår du nu varför jag sa att ni mååååste se den ;P

WickieVickan sa...

Pem - Jag förstår, jag förstår...
Céline - jag gillar bara vissa filmer han gjort. (Men mest gillar jag att titta på honom) ;P